Początki tego miejsca sięgają końca drugiej dekady i drugiej połowy XIX wieku. Polska wciąż jeszcze była pod zaborami i minęło następnych ponad pięćdziesiąt lat do wielkiej wojny i odzyskania wolności. Życie toczyło się jednak swoim tokiem. Ludzie przedsiębiorczy robili interesy, lecz zbliżający się koniec wieku napawał ludzi pesymizmem i rozterką.
Warszawa drugiej połowy XIX wieku
Warszawa leżała wtedy pod wpływem administracji rosyjskiej. Dla Carów Rosji stała się oknem na ówczesna Europę. Przez Warszawę jak przez szkło powiększające płynęły na wschód wszelkie nowinki. Pozwalało to miastu rozwijać się i utrzymać takie firmy jak Dom Mody Bogusława Hersego.
Początki ekskluzywnego magazynu
Późniejszy wykwintny salon powstał w 1868 roku jako „Handel Koronek i Towarów Białych oraz Magazyn Mód Bogusław Herse”. Pierwsza lokalizacja mieściła się przy ulicy Senatorskiej w Pałacu Olbromskich. Właścicielami byli trzej bracia Herse.
Dalsze dzieje
W roku 1899 siedzibę firmy przeniesiono na ulicę Marszałkowską do nowo zbudowanej kamienicy. Gmach zawierał na pięciu poziomach dwa piętra sklepowe, gdzie sprzedawano nowoczesne kreacje dla pań i panów, a nawet kostiumy kąpielowe; pokoje dla rodziny; piętro wynajmowane lokatorom oraz poziom przeznaczony na pracownię.
Rozwój przedsięwzięcia
Na początku nie kostiumy kąpielowe i toalety dla bogatej klienteli były podstawowym asortymentem dla sklepu. Jak nazwa mówi handlowano koronkami i wyrobami białymi. Tak w tym czasie określano asortyment tekstylny wykonany z bielonego lnu. Pościel, obrusy i lniana bielizna potrzebne były ludziom na co dzień w domu i do wyjścia.
Okres międzywojenny
W miarę rozwoju firma ugruntowała swój etos i organizację. W sklepie pracowali subiekci i ekspedientki o nienagannych manierach.
Pracownia była wyposażona w najlepsze maszyny obsługiwane przez profesjonalne szwaczki.
Projektowaniem kreacji dla kobiet i nawet kostiumów kąpielowych zajmowali się najwyższej klasy graficy i zarazem projektanci ubrań wyszkoleni w miejscowych i europejskich uczelniach artystycznych dla plastyków. Działy wzorcowni i konstrukcyjny prowadzone były przez prawdziwych krawców miarowych, którzy ze zdjęciem miary i wykonaniem pierwszego kroku nie mieli żadnego dylematu.
Podejście do biznesu
W centrum mody na ulicy Marszałkowskiej, do prowadzenia biznesu podchodzono niezwykle nowocześnie i profesjonalnie. Sklep wydawał katalogi z sezonowymi kolekcjami. Organizował pokazy mody. Prowadził także nowoczesny i dynamiczny marketing. W lokalnych gazetach Warszawy i innych dużych miast zamówiono całostronicowe reklamy.